Na jó. Igazából nem különösebben szeretjük a kerti növényeket, és az sem segít sokat, ha vicces nevük van. De azt a szót speciel egy kiváló magyar írónak köszönhetően van szerencsénk ismerni. Hihetetlenül diszlájk, hogy több ilyet már nem tanít. Elment dr. Minorka Vidor és Ludwig Van Beethoven Nincs keresztapja, Békés Pál. Csak azért hisszük el a hírt, mert egy ilyen szar viccnél sokkal jobb humora volt.

Annak idején dedikálta nekem a Lakótelepi mítoszokat, amit pár fityingért vettem a Patakyban. És ő volt meglepve, hogy egyáltalán ismeri még valaki a művet. És dedikálta az aktuális Holmit is (abban is volt egy írása). Mondta azt is szegény, miután kérdeztem, hogy ha van, persze, küldjem, szívesen véleményez. Ezt az ígéretét már nem tartja be – fejben könnyebb többszörös írónak lenni, mint tényleg megírni a műveket. Pedig az ő szava sokat számított volna. Talán ezért is érlelgetek még mindig. Mindegy, más történet. Akkor egyébként felolvasta egy rövidke írását is. Kardos G. Györgyről szólt, akit kvázi irodalmi atyjaként tisztelt. Ez az, a MEK-ről csentük.

 

RÖGZÍTÉS

Kardos G. Gyurit már fél éve eltemettük, amikor még mindig az ő hangja szólt a rögzítőről. Tagoltan, kicsit mereven beszélt, elmondta a számot, a saját, meg a családtagok nevét, aztán sípszó.

Annyira felháborított a hiánya, hogy időről időre felhívtam. Meghallgattam a hangját és letettem a kagylót.

Később megtudtam, hogy a család rövidesen elköltözik. Telefonáltam, füleltem: a szám, a nevek, - vártam a sípszót. Helyette rövid mondat következett, épp olyan tagoltan és mereven: - Na, most már ne hülyéskedj Palika.

Azt hittem hallucinálok, tárcsáztam újra, és a reszelős hang megismételte: - Na, most már ne hülyéskedj Palika.

A sípszó után rámondtam a rögzítőre: - Jó. - És letettem végleg.


Na, ilyet kéne tudni írni. De. Nem vagyunk Békés Pál, és sajnos nem volt ilyen közeli ismerős sem.

A sünzanótot pedig (egyúttal a műfordításról szóló legeslegjobb howtot) tessenek kikeresni itt. 

És very, very a dobot a rózsaszín plüsselefánt.

A bejegyzés trackback címe:

https://napilajk.blog.hu/api/trackback/id/tr872040727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása