All 'boutNyájas Olvasó, visszatértünk a tennivalóinkhoz. Jobban vártakk ránk, mint hűségesen csillogó szemű vadászkutya a vonatkozó közhelytárban. Mérsékelt örömünkkel kísérve, de ez már afféle erősen idézőjeles ideológiai mellékvágány erősen idézőjelbe tett ideológiai mellékvágány (köszönjük). Lényeg, hogy a közeledő tavasz dacára kezdünk nagyon elhavazódni, és irigyeljük az ifjúság hozzáállását a húsvét kérdésköréhez.

No nem mintha erről lenne kizárólag szó. De épp eléggé ahhoz, hogy ne szeressük. A dal viszont nagy kedvenc még régről.

 

13 komment

Címkék: pénz 90s meja

A bejegyzés trackback címe:

https://napilajk.blog.hu/api/trackback/id/tr652836895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.04.18. 16:44:26

"erősen idézőjeles ideológiai mellékvágány"

Helyesen: "erősen idézőjelbe tett ideológiai mellékvágány"

Klasszikusokat, ugye...

Érdekes, én pont azért nem értem rá blogozni, mert szabadságon voltam. :) Végre tehettem a dolgom.

lindalee 2011.04.18. 20:15:05

Itt nincs Húsvét Hétfő. Sima munkanap. Csodálkozva hallgatták, amikor elmeséltem az otthoni szokásokat. Otthon anyu mindig sütött-főzött finomakat, na az a hangulat hiányzott. Vasárnapra tavaly ebédre voltunk hivatalosak egy magyar házaspárhoz, a buszok egyáltalán nem jártak... Kénytelenek voltun taxival menni (és még Budapesten panaszkodnak a tömegközlekedés miatt, haha! Próbálnák ki ezt egy hónapig, megtudnák, hogy az nem is olyan rossz!) Hétfőn valahogy mégis olyan rossz érzés volt, hogy nincs semmi. Pedig soha nem szerettem a Húsvét Hétfőket.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.04.19. 07:32:39

@lindalee: Vicces, hogy a látványvallásosságot mennyire komolyan tudják venni, míg az ünnepek profán, szerethető, játékos elemeit (amik pedig ideát még bőven léteztek) hogy elfelejtették.
Pláne, ha visszasírod a BKV-t, az elég ijesztő :-).

lindalee 2011.04.19. 17:39:08

Itt nagyon sokan komolyan veszik ám a vallásosságot. Persze vannak látványvallásosak is, mint mindenhol. De meglepően nagy szálazáka az amerikaiaknak pl nem hisz az evolúcióban...
A BKV-t komolyan visszasírom. Nem egyszer vártunk 1 órát arra a &@># buszra...

lindalee 2011.04.19. 17:39:42

Ja, azt nem tettem hozzá, hogy szakadő esőben, vagy -10°C-ban...

lindalee 2011.04.19. 17:52:00

Na most egy picit összekavartam itt a dolgokat: természetesen nem azt gondolom, hogy az a komolyan vallásos ember, aki nem hisz az evolúcióban. Ezt csak mint érdekesség említettem meg.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.04.19. 18:14:16

@lindalee: Ha azt mondod, hogy mihez képest még az 51-es is szerethető, komolyan megijedek :-).

A vallást meg a hitet pedig én hajlamos vagyok külön kezelni: utóbbit nagyon tisztelem, az előbbit nagyon nem bírom. De ez személyes benyomás :-) .

Big Bang Theory harmadik évad, mikor Sheldon összevész az anyjával az evolúción?

www.youtube.com/watch?v=0XhUubEFl3s

Zseniális :-)

lindalee 2011.04.19. 22:21:23

@stivanleroy: Az 51-es legalább jár. Itt hétköznap fél óránként van busz (az első az 7 körül és az utolsó este 9 körül), hétvégén óránként (este 6-ig!). És nincsenek összehangolva. Van olyan, amikor hó van mondjuk, hogy csak úgy kimarad és állsz a -20°C-ban (komolyan ilyen hideg van itt télen) minimum fél órát. Ja, meg persze előbb kell kimenni a megállóba, mert sokszor hamarabb jön és akkor lekésed és azért vársz. Szóval a 100 000-es város egyik végéből a másikba eljutni sokkal hosszabb idő, mint Bp egyik végéből a másikba. Amikor nyáron otthon voltam, meg is lepődtem, hogy pikkpakk bent is vagyok a város közepén Erzsébetről. Ezért (is) volt hasznos számomra ez az év külföldön. Megláttam, hogy otthon egyáltalán nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy azt sokan hiszik (pl BKV de még sok ilyen apróság van, ami alapjaiban befolyásolja a mindennapi életünket). Persze olyanokat is tudok mondani, ami itt jobb. Tanul az ember :)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.04.20. 11:29:49

@lindalee:
"Megláttam, hogy otthon egyáltalán nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy azt sokan hiszik"

Én is ezt mondom mindig. A BKV-val az a baj, hogy működhetne akár jól is. Hiszen az adottságai megvannak hozzá.

Az amerikai vallási fundamentalizmus két dolog miatt veszélyes, ahogy látom. Az egyik, hogy nem csak megveszekedett őrültek gyakorolják. Kimondottan jól szituált, elvileg tanult szülők követelik, hogy az iskolában NE tanítsák az evolúciót, és főleg ne legyen szexuális felvilágosítás.

A másik, hogy olyan nagyhatalmú dinasztiák, mint Bushék, akik két elnököt és egy-két kormányzót is adtak az elmúlt pár évtizedben az országnak, szintén elvakult protestánsok. Szintén ez alapján a fundamentalizmus alapján ítélik meg a világot.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.04.20. 12:08:31

@Reckl_Amál: Az elvakult nemprotestánsok sem jobbak, csak ők inkább az óceánnak ezen a partján okoznak károkat. Ne tegyünk igazságtalan különbségeket :-)

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.04.20. 12:43:58

@stivanleroy:
Fel van ez a piac is osztva egymás között.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.04.20. 15:16:41

@Reckl_Amál: Amikor a hülyéken osztozkodnak, az valami gyönyörű jelenet lehet.
Monty Python-szkeccsben úgy megnézném. Mondjuk ahogy John Cleese összevész Eric Idle-vel mondjuk Kanadán.

lindalee 2011.04.20. 15:26:03

@Reckl_Amál: Igen, ez a vallás dolog itt egy kicsit fura állítólag. Bár erről inkább nem nyilatkoznék, mert nem tudok sokkal többet, mint ti otthon. Hülyeséget nem akarok mondani. Szerencsére nem találkoztam ilyen elvakult emberekkel ittlétem alatt, csak annyit tudok az egészről, amit a médiában olvasok.
süti beállítások módosítása