schtroumpfette 2010.05.24. 12:33

Napinájk

Sportosan végződött a múlt hét, úgyhogy pótolnám pár félmondatban a blog hiányosságait a témában. Bajnokavatás fociban és kéziben, és persze a fő jó hír, Budapest rendezi a jégkorong világbajnokságot, azaz itthon drukkolhatunk a feljutásért küzdő fiúknak. Ami viszont a témakörben mindent vitt, az a Nike legújabb, kifejezetten a foci vébére készített, tényleg minden másodpercében fantasztikus rekláma. Úgyhogy gyorsan fel is idéznék pár hasonlóan jól sikerült hirdetést tőlük, jobban mondva azok zenéit. Csak, hogy ezt is kipipálhassuk.

Talán egyetlen ponton tudnék belekötni az új, Write the future (magyarul írd (te) a jövőt! – legalább annyira bénán hangzik, mint a „Just do it” fordítása) címen futó reklámspotba: nincs hozzá jó zene, jobban mondva egyáltalán nem arra van kihegyezve. Ez most nem arról szól. Mégis, a márka hirdetései nemcsak szemet kápráztatóak és ötletesek voltak, de a füleinket is kényeztették. Íme három példa.

Mindössze egyperces az Henry lakásában dúló Arsenal Manchester United csata, ahol a francia „küzd” egyedül a vörös ördögök ellen. A zene is telitalálat hozzá, nem mástól, mint Skeewifftől.

Akit egyébként sokkal inkább ezért a dalért szoktak ismerni,vagy ezért a mixért. Vagy nem is hallottak még róla.

  

Mambo a meccs előtt

 Nem mennék bele mindenféle ízlésbeli boncolgatásba, de tény, hogy bármennyire is nagyra tartom a brazil és a portugál válogatottat, valahogy sosem tudtam igazán drukkolni nekik. Mégis ők második nagy kedvenc hirdetésem szereplői. Persze hozzátartozik, hogy a kedves cselezgetéssel és „ollézással” induló focis kakaskodáshoz zseniális nótát választottak: Perry Como Papa loves Mamboját. Amit szerintem a fél világ - főleg az én generációm, és alatta – nem fedezett volna fel magának. És milyen rossz lett volna nekünk enélkül a több mint fél évszázados remek nélkül!

 
 

Elvis és a ketrecharc

Ma már hozzászoktunk, hogy a Little less conversation című Elvis Presley dal felturbósított verziója szinte kihagyhatatlan vendég a zenés mulatóhelyeken, de nem volt ez mindig így. Kellett hozzá egy 2002-es foci VB, illetve az eseményhez tartozó Nike reklám. Érdekes, az Ocean’s Eleven című 2001-es filmben is szerepel a „Királynak” ez a dala. (Sőt szerepelt benne Perry Como fent említett nótája is). A szám azonban kétségkívül nem ebből indult második világhódító útjára, hanem a ketrecben küzdő focistás reklámból, melynek a 6 percnyi teljes verzióját láthatjátok alább.

 

 

És ami biztos benne lenn a top 3-ban, de Olimpiára készült ezért csak itt legalul emlékezem meg róla. Talán az imidzs reklámok koronázatlan királya. Emlékszem, beleborzongtam, mikor először megláttam. Egyszer szívesen megszámolnám, hogy hány kép van benne összesen, ahogy végigmenném a logikai szálat is. A zene meg annyira jó, hogy az elején el se hittem, hogy Killers szám.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napilajk.blog.hu/api/trackback/id/tr372027317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása