Nyájas Olvasó, barátunk, Mész Ede (a költő) újfent jelentkezett. Délmagyar városok neki is a gyengéi, legyenek légyen azok a Dunántúl vagy a Tiszavidék fontos helyei. Beindította a Kispál, pedig nem is volt rajongójuk soha (bár a Bandi a hegyről tetszett neki, különösen a Pataky Attilára vonatkozó részek).

 

A ló farkához vágyón

Hiányzanak a pécsi nyarak.
A lustán fülledt beton Uránban,
A forró levegő, mikor mint a cövek,
A verőfényben pislogó arcok,
Olykor valami víz ványadtan csobog.
A Király utca fáradt zsibongása.
Halkabb a Pereces,
Aranyoskám néni sem árul most semmit.
 
És én is fiatal vagyok,
Nem rinyálok,
És rosszallom még kissé
A nyálas nosztalgiát.

 

6 komment

Címkék: mész ede

A bejegyzés trackback címe:

https://napilajk.blog.hu/api/trackback/id/tr343104719

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.07.28. 13:26:38

Mész Ede méltatásáért is meg kell dolgozni... Negyedik frissítésre jött elő a kommentablak.

Pécsett nyáron kb. tíz éves koromban jártam. Csalódás volt. Azt mondták, Pécs mediterrán város. Az igazi mediterrániumban sem jártam akkor még, de nem ilyennek képzeltem.

Aztán újabb tíz év telt el, amikor újra, de akkor meg nagyon nem volt már nyár. Egy születésnapot ünnepeltünk a nemzeti gyásznapon. Ami egyébként nagyon mész edés.

Szóval csak azt akartam mondani, hogy a mű hiánypótló. :)

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.07.28. 16:31:11

@Reckl_Amál: Attól tartok, a mediterránságon a helyiek is röhögnek magukban.
Vagy a fene tudja. Lassan kezd kialakulni az új város, köszönhetően az EKF-nek. A Széchenyi tér már hangulatos.
Korábban ebből a városból is erőszakkal iparvárost csináltak, amivel nem tudott igazán összhangba keveredni. De elmúlik ez is. Az egyetem miatt szerencsére fiatalos, jókedvű hely.
Még ha az idősebbek rendre meg is hülyülnek (jajj, de mennyire meg tudnak...)

padmasambhava 2011.07.28. 18:10:58

Igen, nekem is problémáim voltak a comment ablak kinyitásával... Pedig csak azt akartam irni, hogy "Imádlak, Ede !". Kérdezd meg Edét a nevemben, légy szíves, hogy akar-e velem járni... (Férjnél vagyok, meg long distance is - de istenem, rokon lelkek vagyunk...)

Itt zuhog az esö, ott meg a Szijjártó mond nagy baromságokat megint - rossz idök járnak. De lehet, hogy Ede megvigasztal...

Amál és S.T.Ivan - legalább Ti jól vagytok ?

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.07.29. 10:52:14

@padmasambhava: Ede megtisztelőnek tartja a felkérést, és messzemenően támogatja azt. Természetesen az általad vázolt körülmények tiszteletben tartása mellett.
(A szája nagyobb néha, mint a mersze...)
Geszti Péter fénykorában gyönyörűen összefoglalta a magyar optimizmus leglényegét: "Lesz még rosszabb." Mit nekünk Szíjjártó?
Akármit is tesz, nem vagyunk hajlandóak rosszabbul lenni.

Reckl_Amál · http://recklamal.blog.hu 2011.07.29. 11:15:36

@padmasambhava:
Bár nehezen szólal meg az ember egy ilyen plátói, ámde mégis vérpezsdítő virtuális románc kibontakozása láttán, de mivel megszólíttattam, közlöm, én is jól vagyok.

Nyaralni voltam a hét elején, és az idő legjobb szándékkal is csak tavaszi volt. Fürdeni nem tudtam Füreden, viszont felfedeztünk sok jó helyet a környéken, a Koloska Csárdát meg újrafelfedeztük. Még hajókiránduláson is voltunk.

stivanleroy · http://napilajk.blog.hu/ 2011.07.29. 13:48:55

@Reckl_Amál: Vagy öt éve nem jártunk arra. De Tabak Center nélkül nem az igazi. Ezzel győzködöm magam legalábbis.
süti beállítások módosítása