Sem Z-ke, sem ellen-Z-keNyájas Olvasó, ma délután nem leszünk gépközelben. Életünkben először demonstrálni megyünk. Sosem vágytunk ilyesmire, és reméljük, túl sok ilyenre nem is kerül sor. Nem szeretjük a műfajt, távol akarunk tőle maradni általában is. Nem szeretjük úgy érezni sem, hogy ki kellene menni ilyenkor. Egy dolognak örülünk: nincs mögötte politikai erő. Ez nem róluk szól. Hanem miattuk. Esetleg ellenük.

Nem gondoljuk, hogy bármin is változtat. Nem gondoljuk, hogy bármiben is befolyásolna. Nem gondoljuk, hogy ezzel valami nagy dolgot teszünk. Nem gondoljuk, hogy valami új indul tőlünk. Nem gondoljuk, hogy ennek egetverően nagy jelentősége lenne. Úgy általában az egésznek.

Ha ilyen hülyék lennénk, a Konzervatóriumra vagy annak balos megfelelőjére írnánk.

De fontosnak tartjuk, hogy figyelmeztessük a hatalmat saját túlkapásaira. Fontosnak tartjuk, hogy jelezzük: vagyunk, nem is kevesen, akik nem szeretjük azt, amit csinálnak – mielőtt maguknak is elhinnék azt a sok hülyeséget, amit visszhangoznak. Fontosnak tartjuk jelezni, hogy nem szeretjük, ha hülyének néznek. Fontosnak tartjuk, hogy látsszunk, mikor úgy tűnik: kimondottan nem szeretik, ha valaki mást mer mondani, mint amit ők hallani akarnak.

Mert fontosnak tartjuk, hogy azt a kevéskét, amit húsz év alatt ez a szerencsétlen kis ország társadalmilag, a hatalom ellenében összeszedett (legyen bármilyen kevéske és vacak is), ne vegyék megint el tőlünk.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://napilajk.blog.hu/api/trackback/id/tr422739632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

padmasambhava 2011.03.15. 10:39:43

Igen, én fontosnak tartom jelezni, hogy nem szeretem, ha valaki engem annyira lebecsül, hogy hülyének néz. Én fontosnak tartom, hogy szóljak, amikor valami nem tetszik - hogy késöbb ne lehessen mondani, hogy "nem tudtam, hogy nem igy szereted - miért nem szóltál idöben ?!"
Én 89-ben tüntettem, Pozsonyban - napközben államvizsgáztam, késödélután tüntettem. Egy pár napig ez volt a program. Én akkor sokáig nem hittem, hogy tényleg változást hozhat. Én ilyen pesszimista alkat vagyok...
Minden jót !

tritonus 2011.03.17. 06:54:05

Jajjj LGT!!!!!!
De jó!
süti beállítások módosítása